Meal prepping

#MEALPREPPING

Wil jij jouw maaltijden nog sneller op tafel hebben staan en minder tijd kwijt zijn met boodschappen doen? Meal prepping biedt uitkomst! Simpel gezegd, plan je maaltijden voor een paar dagen vooruit. Doe in 1x de boodschappen en bereid voor waar mogelijk. We hebben wat handige trucs voor je op een rijtje gezet.

Lees meer

Drink een Mocktail

#MOCKTAIL

Alcoholvrij of niet, een cocktail heeft altijd iets feestelijks! Wil je jezelf een kater besparen ga dan voor de Mocktail. Deze heerlijke cocktail is zonder alcohol. Natuurlijk kun je niet alle cocktails zomaar alcoholvrij maken door de drank weg te laten, maar bij een hoop reguliere cocktails is dit gelukkig wel een optie. Wil je weten hoe?

Lees meer

Hulde aan de garnaal!

#GARNALEN

Enkele jaren geleden ontdekte ik de garnaal. Wat een uitkomst. De garnaal kan eigenlijk voor alles en is de ideale vervanger voor kip. Fijne bijkomstigheid; je kunt ook een voorraad in je vriezer aanleggen voor een onverwachte snelle maaltijd en je eet gelijk wat vaker vis!

Lees meer

Power to the pieper

#AARDAPPEL

Associeer jij de aardappel met een traditionele Hollandse maaltijd met groente en vlees? Of ben je juist met koolhydraten aan het mindere en past de aardappel daarom niet meer in jouw menu? Dan wordt het tijd voor een opfriscursus over de aardappel! Want wist jij dat een aardappel voor 77%(!) gewoon uit water bestaat? En dat het een heel veelzijdig product is?

Lees meer

Vakantietips

#VAKANTIE

Kom jij ook elke vakantie wel een kilootje (of 2) aan? Dat is heel herkenbaar! Op vakantie willen we lekker ontspannen, vooral heel erg genieten en alle dagelijkse dingen even loslaten. En dat is logisch. We gaan je dan ook geen dieettips geven om je welverdiende vakantie te verpesten, maar met deze handige tips zal je merken dat de schade aan het eind van de vakantie best mee valt.

Lees meer

Even afkoelen

#AFKOELEN

Morgen stijgt het kwik tot boven de 25 graden en dus kunnen wij als echt Hollanders weer lekker zeuren over het weer ;-). De meesten vinden het veel te heet en een ander vindt het jammer dat het na een tropische dag bijna altijd gaat onweren, maar op zo’n warme dag als morgen is het in ieder geval belangrijk dat je voor voldoende vocht zorgt. Dat doe je natuurlijk met fruitwater, zelfgemaakte ijsthee of limonade of met een overheerlijk fruitijsje. Hoe je dat maakt? Dat lees je hier!

Lees meer

Er is nog hoop voor een strakke nazomer

#BEWEGEN

Ook dit jaar heb ik weer “wetenschappelijk” bewezen, dat het sponsoren van de sportschool niet garant staat voor een strak lijf. Mijn bikini is inmiddels een paar keer uit de kast geweest en nu heb ik op zich niets te klagen, maar mijn goede voornemen om met een killerbody over het strand te paraderen is toch niet helemaal gelukt. Omdat ik toch nog hoop heb op een goeie nazomer ga ik met het sportschema van Daniëlle aan de slag.

Lees meer

Elke dag een handje noten

#NOTEN

Als je een gezonder hartig alternatief zoekt voor een bakje chips of een toastje in het weekend, dan zijn noten een lekkere optie! Mede vanwege alle positieve effecten, staan ongezouten noten in de schijf van vijf van het Voedingscentrum. Zij adviseren om iedere dag een klein handje noten te eten. Daar kunnen we best mee leven toch?

Lees meer

Zoete kersen

#KERSEN

In de maanden juni en juli kun je weer volop genieten van Nederlandse kersen. In deze periode eten we de zogeheten “zoete” kers. Heerlijk zoet van smaak en je eet deze kersen zo uit het vuistje. Wist je dat er ook zure kersen bestaan? Deze kersen worden meestal voor de industriële bewerking gebruikt; deze vind je bijvoorbeeld terug in potten op siroop.

Lees meer

Gezond op de fiets

#FIETSEN

Een lange fietstocht maken is hartstikke leuk om te doen, maar je verbrand erg veel calorieën. Wat is dan handig om te eten? En wanneer? Klopt het bijvoorbeeld wel dat je voor het fietsen nog een bord pasta moeten eten?

Lees meer

Zomerse nectarines

#NECTARINES

De zomer is nu officieel begonnen, en dat betekent dat we weer kunnen genieten van heel veel heerlijk zoet zomerfruit! De heerlijk zoete nectarine is een van de vele soorten die voorlopig weer volop verkrijgbaar zijn.

Lees meer

Gezond en lekker: Libanees!

#LIBANEES

Wellicht heb je het al gezien in de folder? Maar het thema van deze week is Libanees. Wij willen daar graag op inhaken door wat uit te leggen over de producten en natuurlijk hebben we weer een paar lekkere recepten voor je.

Lees meer

Vis op de barbecue

#BARBECUEVIS

Het is al dagen stralend weer en we hebben nog een aantal mooie dagen tegoed. Waarschijnlijk heb jij ook de barbecue geregeld aan en daarom wordt het tijd voor wat gezonde variatie. In deze blog geven we je graag wat lekkere recepten en tips voor vis op de barbecue. Ben jij ook benieuwd? Lees dan nu de blog.

Lees meer

Gezond eten hoeft niet duur te zijn

#BUDGETKOKEN

Bewust met je voeding bezig zijn en gezonder eten, hoeft niet automatisch veel duurder te zijn. Door slimme keuzes te maken, kun je voedselverspilling tegengaan en tegelijk bewuste keuzes maken voor je portemonnee. Wij zetten een aantal tips voor je op een rijtje!

Lees meer

Balans in je dagmenu

#DAGMENU

De schijf van vijf ken je waarschijnlijk wel. En dat je als vrouw gemiddeld 2000 kcal per dag moet binnenkrijgen is ook niets nieuws. Maar het doorvoeren hiervan in je eetpatroon, kan best lastig zijn. Je inspiratie raakt op een gegeven moment op om iedere dag weer gezonde keuzes te bedenken en daarom hebben wij een voorbeeld dag gemaakt.

Lees meer

Blauwe bessen

#BLAUWEBESSEN

De laatste jaren worden er steeds meer blauwe bessen gegeten; deze mooie gekleurde besjes zijn niet alleen erg lekker, maar ze bevatten ook veel nuttige voedingsstoffen. Kom alles te weten over deze superfood en natuurlijk geven we je ook een aantal lekkere recepten!

Lees meer

Start met groente

#GROENTE

250 gram groente per dag, er is al veel over geschreven, maar hoe doe je dat nou, zonder met een tas vol groente naar je werk te vertrekken? Vandaag een blog over groente bij de maaltijd en een manier om wel makkelijk aan je dagelijkse portie te komen.

Lees meer

Spinaziesalade

#SPINAZIE

Om net zo sterk te worden als Popeye, moet je veel spinazie eten! Dat weet iedereen. Deze ijzerrijke groente kun je op vele verschillende manieren verwerken in je voeding en daarom willen we daar even kort bij stil staan.

Lees meer

Elke dag barbecueën?

#BARBECUE

Dat mooie weer van de afgelopen weken is natuurlijk ontzettend lekker! Dan ontstaat vaak het goede idee om lekker te gaan barbecueën. Maar als je net bewust bezig bent met eten, vind je zo’n barbecue misschien wel lastig? Wat kun je wel, en wat juist beter niet eten? Uiteraard is het belangrijk dat je een gezellige avond hebt, en met deze tips kun jij jouw barbecue ook nog wat gezonder maken.

Lees meer

Bouw je eigen ontbijt-bowl

#ONTBIJTEN

We hebben al eens eerder een blog gewijd aan het ontbijt maar kunnen het niet vaak genoeg zeggen; ontbijten is ontzettend belangrijk (en lekker!). Je brengt de stofwisseling op gang zodat je er weer een dag tegenaan kunt. Bouw je eigen ontbijt-bowl met zuivel, vezels en fruit. Hoe? Dat lees je in deze nieuwe blog!

Lees meer

Spiesjesparade

#SPIESJES

We hebben al weer wat mooie dagen gehad en de zomer komt dichterbij. Zo breekt ook de barbecuetijd weer aan! Naast de bekende hamburgers, kippenpootjes en worstjes, is er veel meer te grillen op de barbecue. Een spiesje is heel gemakkelijk zelf te maken! Wij geven je een aantal lekkere recepten en handige tips.

Lees meer

Een dagje zonder gluten

#GLUTENVRIJ

Als je glutenvrij moet eten omdat je hier niet goed tegen kunt, kan het een enorme uitdaging zijn om elke dag weer iets lekkers & verrassends op tafel te zetten. Gelukkig zijn er tegenwoordig steeds meer vervangende producten beschikbaar. Ook zijn er steeds meer mensen, die zelf kiezen voor het verminderen van gluten in hun voeding. Wij geven wat handige tips.

Lees meer

Komkommer

#KOMKOMMER

Bijna iedereen lust wel komkommer, daarom staat het ook in de top 5 van meest verkochte groentesoorten in Nederland. Hoewel komkommer vooral rauw gegeten wordt, kun je je er ook een warme maaltijd mee maken en wist je dat komkommer ook een aantal beautygeheimen heeft?

Lees meer

Lekkere trek

#LEKKERETREK

Als je bewuster of gezonder wilt eten, kan het soms moeilijk zijn om verleidingen te weerstaan. Spontaan zie je overal lekkere dingen en loopt het water je al in de mond bij de gedachte hieraan. De “lekkere trek” kan ontzettend lastig te weerstaan zijn, maar met deze tips kom je hopelijk al een heel eind. Want ook wij kennen deze momenten maar al te goed!

Lees meer

Tatata taaart!

#MOEDERDAG

Zondag is het Moederdag. Wellicht houden jouw kinderen al hele geheime sessies in huis, maar ook jij kunt zelf wat maken voor jouw (schoon)moeder. Misschien geen tekening meer, maar wel een heerlijke taart! We geven je leuke tips en recepten.

Lees meer

Maak je eigen hummus!

#HUMMUS

Bij een borrel met lekkere hapjes en snacks, kan wat ons betreft hummus niet meer ontbreken, wij zijn hier allebei dol op! Hummus is een puree op basis van kikkererwten, die zijn oorsprong vindt in het Midden-Oosten. Je kunt je bakje hummus natuurlijk kant & klaar kopen, maar het is nog lekkerder, leuker en eigenlijk best makkelijk om zelf te maken.

Lees meer

Suiker

#SUIKER

Het schrappen van toegevoegde suikers uit je voedingspatroon kan best een uitdaging zijn. Misschien vind je het moeilijk om zelf vervangende producten uit te kiezen, of weet je niet zo goed in welke producten veel “verborgen” suikers zitten. Vandaag een blog over dit onderwerp.

Lees meer

Oranje boven

#ORANJEBOVEN

Het land kleurt langzaamaan oranje en iedereen maakt zich op voor de 50ste verjaardag van onze Koning. Geef jouw maaltijd ook een oranje tintje met onze lekkere sinaasappel-, wortel- en pompoenrecepten. Leuk weetje; als je heel veel wortels eet kleurt jouw huid ook mee. Scheelt weer een potje schmink.

Lees meer

Vette vis

#VETTEVIS

Waarschijnlijk heb je wel eens eerder gehoord dat vette vis goed is voor de gezondheid en dat deze de omega 3-vetzuren bevat. Maar wat is dit eigenlijk precies en welke vissoorten worden hiervoor aangeraden?

Lees meer

BanAAN

#bananen

Jarenlang hebben bananen “last” gehad van een slecht imago, zo zou de gele kromme vrucht een “dikmaker” zijn. Maar inmiddels zijn de positieve eigenschappen van de banaan bij steeds meer mensen bekend.

Lees meer

Lekker naar buiten!

#BUITENLUCHT

Buiten zijn heeft vele voordelen voor je fysieke en mentale gesteldheid. Of je nu fanatiek buiten gaat sporten, of liever een korte wandeling maakt, het is toch heerlijk om in de buitenlucht te zijn?!

Lees meer

Koolhydraatvervangers

#KOOLHYDRAATVERVANGER

De zomer is in aantocht en dan kunnen de bikini’s en zwembroeken weer uit de kast. Voor veel mensen is dit een moment om bewuster te gaan eten en op de kilo’s te letten. Een manier om af te vallen, kan het minderen van koolhydraten zijn.

Lees meer

Een ei hoort er bij!

#EIEREN

Binnenkort is het weer Pasen, en dan zullen er traditiegetrouw veel eieren gegeten worden. Maar wist je bijvoorbeeld ook dat er trucjes zijn om de versheid van een ei te testen en dat de kleur van de dooier kan verschillen?

Lees meer

Het witte goud

#asperge

Heb jij ook een haat-liefdeverhouding met asperges? Wij zijn er dol op, niet alleen om dat asperges super gezond, maar ook nog heel verantwoord zijn. En tja dat schillen... Je zult zien, dat valt best mee. Lees onze blog voor meer informatie en lekkere recepten.

Lees meer

Voeding en sport

#VOEDINGENSPORT

Heb jij ook altijd zo’n trek na het sporten? De combinatie sporten en eten is voor veel mensen best lastig. Zeker als je sport om gewicht te verliezen, wil je eigenlijk niet te veel eten na je work-out. Maar hoe zorg je dat je lichaam wel voldoende herstelt? Wij geven je graag wat handige tips in deze blog.

Lees meer

De luxe tosti

#TOSTI

De tosti is bezig met een hippe comeback en wij snappen wel waarom. Het bereiden van een tosti is niet moeilijk, het is zo voor elkaar. Tegenwoordig ontbijt ik een paar keer per week met een tosti en varieer ik er lustig op los. Kaas, avocado, tomaat, maar ook de wintervariant met zuurkool kan ik aanraden!

Lees meer

Eetdagboek Jascha en Daniëlle

#EETDAGBOEK

Iedere week plaatsen we een eetdagboek, maar wat eten wij nu eigenlijk zelf op een dag? Deze week daarom ons eigen eetdagboek!

Lees meer

Maak je eigen fruitwater

#FRUITWATER

De zon laat zich deze week weer volop zien en het winterse weer lijkt te verdwijnen. Voldoende water drinken is met warm weer nog belangrijker. Maak er een feestje van door er fruit, komkommer of bijvoorbeeld munt aan toe te voegen.

Lees meer

Geef de koe een dagje vrij

#PLANTAARDIGEZUIVEL

Steeds meer mensen kiezen voor plantaardige voeding. Soms voor de gezondheid, maar ook vaak voor het milieu. Heb jij wel eens gehoord van de plantaarDAG? Op deze dag kies je bewuster voor plantaardige producten. Neem bijvoorbeeld zuivel, genoeg alternatieven. Heeft de koe ook eens een dagje vrij.

Lees meer

Burgers

#BURGERS

Je kunt je toch bijna niet voorstellen dat er mensen zijn die niet van een goede burger houden? En dan hebben we het niet over de standaard burgers van de snackbar. Maar de burgers, zelfgemaakt met een beetje liefde of van een goed restaurant. Burgers zijn hot!

Lees meer

Het eetdagboek van Frederik

#EETDAGBOEK

Bewust en lekker eten is niet moeilijk, maar met wat handige tips maak je het net wat gezonder. Door middel van een eetdagboek verkrijg je inzicht in je huidige eetpatroon. Met behulp van dit inzicht kan je slimmere keuzes maken voor een meer gebalanceerd dieet. Wij helpen je daar graag bij!

Lees meer

Bewegen

#BEWEGEN

Naast gezonde voeding is bewegen natuurlijk ook ontzettend belangrijk. 30 minuten actieve beweging per dag is zeker aan te raden. Het lastige is vaak… tijd!

Lees meer

Smoothies

#SMOOTHIE

Lukt het jou om iedere dag 250 gram groenten en 2 stuks fruit te eten? Ook wij vinden dat lastig en daarom zweren wij bij de smoothie.

Lees meer

Tussendoortjes

#TUSSENDOORTJES

Wat is handig om als tussendoortje mee te nemen naar je werk? Vaak wordt dit toch een broodje en een stuk fruit, want dat is snel en makkelijk. Maar er zijn zo veel meer opties en die hoeven helemaal niet zo moeilijk te zijn.

Lees meer

Tussendoortjes

#TUSSENDOORTJES

Wat is handig om als tussendoortje mee te nemen naar je werk? Vaak wordt dit toch een broodje en een stuk fruit, want dat is snel en makkelijk. Maar er zijn zo veel meer opties en die hoeven helemaal niet zo moeilijk te zijn.

Lees meer

De Tortizza

#TORTIZZA

Ben jij ook zo gek op pizza en zou je het iedere dag wel kunnen eten? Dan is een tortizza, pizza wrap, tortilla pizza of hoe je het wilt noemen, echt iets voor jou. Net even wat anders en een stukje gezonder; een pizza gemaakt van een tortilla. Handig om je restjes op te verwerken en in een handomdraai klaar.

Lees meer

Wil jij gezonder bakken?

#BAKKEN

Ook als je iets gezonder wilt eten kun je af en toe best eens genieten van een zoete lekkernij. Het vinden van een balans in je eetpatroon is daarbij heel belangrijk. Op die manier is het volhouden van deze gezondere levensstijl ook een stuk makkelijker en zul je merken dat je minder vaak snakt naar die muffins, oreo-koekjes, stroopwafels of cheesecake.

Lees snel verder

Eetdagboek Adri

#EETDAGBOEK

Bewust en lekker eten is niet moeilijk, maar met wat handige tips maak je het net wat gezonder. Door middel van een eetdagboek verkrijg je inzicht in je huidige eetpatroon. Met behulp van dit inzicht kan je slimmere keuzes maken voor een meer gebalanceerd dieet. Wij helpen je daar graag bij! Elke week plaatsen wij op onze blog een eetdagboek van een collega of klant bij DEEN , om jullie te inspireren!

Lees snel verder

Snelle maaltijden

#SNEL

Iedereen kent het wel; als je s'avonds na een lange dag uit je werk komt of de kinderen opgehaald hebt, moet je nog verzinnen wat er gegeten gaat worden. De inspiratie is dan ver te zoeken en lang in de keuken staan, daar heb je al helemaal geen zin in!

Lees snel verder

Groente bewaren

#BEWAREN

Bij het bewaren van verse producten denk je misschien al snel aan de koelkast. Maar wist je dat het voor sommige producten juist beter is om deze niet gekoeld te bewaren? Door dit op een slimme manier te doen, kun je langer van deze producten genieten.

Lees snel verder

Het eetdagboek van Jennie

#EETDAGBOEK

Bewust en lekker eten is niet moeilijk, maar met wat handige tips maak je het net wat gezonder. Door middel van een eetdagboek verkrijg je inzicht in je huidige eetpatroon. Met behulp van dit inzicht kan je slimmere keuzes maken voor een meer gebalanceerd dieet. Wij helpen je daar graag bij! Elke week plaatsen wij op onze blog een eetdagboek van een collega of klant bij DEEN , om jullie te inspireren!

Lees snel verder

Vegetarisch eten is hip!

#VEGETARISCH

Steeds meer mensen kiezen er voor om gedeeltelijk of geheel vegetarisch te gaan eten. Dit betekent dat er geen vlees, vis en schaaldieren meer op het menu worden gezet. Het schrappen hiervan is tegenwoordig heel gewoon en past prima in een gezond voedingspatroon.

Lees snel verder

Het eetdagboek van Janneke

#EETDAGBOEK

Bewust en lekker eten is niet moeilijk, maar met wat handige tips maak je het net wat gezonder. Door middel van een eetdagboek verkrijg je inzicht in je huidige eetpatroon. Met behulp van dit inzicht kan je slimmere keuzes maken voor een meer gebalanceerd dieet. Wij helpen je daar graag bij! Elke week plaatsen wij op onze blog een eetdagboek van een collega of klant bij DEEN , om jullie te inspireren!

Lees snel verder

Wist je dat.....glutenvrij

#GLUTENVRIJ

Gluten-intollerantie en glutenvrije voeding hebben de afgelopen tijd steeds meer bekendheid gekregen. Naast de groep mensen die door een allergie, weinig tot geen gluten eten, zijn er ook steeds meer mensen die er vanuit gezondheidsredenen voor kiezen om glutenvrij te eten.

Lees snel verder

Zelf salades maken

#SALADE

Een salade is snel, makkelijk, lekker en je kunt er eindeloos mee variëren. Voor elk moment van de dag is er wel een geschikte salade. Vegetarisch, met vis of ben jij meer een zoetekauw die er fruit in verwerkt?

Lees snel verder

Boerenkool

#BOERENKOOL

Boerenkool is een typische herfst/wintergroente die vol zit met vezels, eiwitten, vitamine en mineralen als calcium en ijzer. Naast deze voedingsstoffen bevat boerenkool weinig calorieën en is het een relatief goedkope groente.

Lees snel verder

Wist je dat.....eiwitten

#EIWITTEN

Samen met vetten en koolhydraten, vormen eiwitten de basis van voedingstoffen die ons lichaam nodig heeft om te kunnen functioneren. We krijgen deze onmisbare stoffen binnen via onze voeding. Eiwitten spelen een grote rol bij de stofwisseling en opbouw en het herstel van cellen en spieren.

Lees snel verder

Koken met broccoli

#BROCCOLI

Broccoli is super gezond en ook nog eens heel erg lekker. Wij geven je graag wat tips om gezond te koken met broccoli.

Lees snel verder

Het eetdagboek van Aimy

#EETDAGBOEK

Bewust en lekker eten is niet moeilijk, maar met wat handige tips maak je het net wat gezonder. Door middel van een eetdagboek verkrijg je inzicht in je huidige eetpatroon.

Lees snel verder

Het eetdagboek van Anouk

#EETDAGBOEK

Bewust en lekker eten is niet moeilijk, maar met wat handige tips maak je het net wat gezonder. Door middel van een eetdagboek verkrijg je inzicht in je huidige eetpatroon.

Lees snel verder

Gezond ontbijten

#ONTBIJTEN

Doordeweeks is het vaak vluchtig of simpel en in het weekend neem je er misschien meer de tijd voor.

Lees snel verder

Even voorstellen

#VOORSTELLEN

2017 staat in het teken van bewust & lekker eten en leven, iets dat voor ons bijna vanzelfsprekend is geworden en waarin we elkaar goed aanvullen. Bij DEEN werken wij beide als category manager op vers groepen, wat inhoudt dat wij verantwoordelijk zijn voor alles wat te maken heeft met het assortiment.

Lees snel verder
Inschrijven nieuwsbrief

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief en blijf op de hoogte van onze aanbiedingen, de lekkerste recepten, handige tips en andere nieuwtjes.