header-bewust-lekker-0-0

Bewust en lekker met groenten

#IAMAFOODIE

In de tweede Bewust & Lekker special, geschreven door I'm a Foodie, kun je alles lezen over het maken van méér gezonde keuzes, en minder ongezonde keuzes. In deze special staat een voedingsmiddel centraal waar je nooit genoeg van kunt eten: Groente!

Elke dag word je geconfronteerd met een oerwoud van informatie over wat gezond is. Maar die berichten op je Facebook timeline, in tijdschriften, op nieuwswebsites, televisie en in de supermarkt zijn soms tegenstrijdig en overstemmen vaak genuanceerde informatie van goede bronnen.

Op hun blog (www.iamafoodie.nl), tijdens de koffiepauze en bij etentjes merkt het team van I'm a Foodie dat mensen daardoor de weg kwijt zijn en veel vragen hebben over wat je het beste kan eten. Zij gaan daarom graag de uitdaging aan om je de weg te wijzen door dit oerwoud. Ze schrijven over alledaagse dingen, onderbouwd met wetenschap én direct praktisch toepasbaar in je eigen situatie.

Uiteindelijk is de keuze aan jou: op welke manier ga jij gezond eten?

Het team van I'm a Foodie zal het komende jaar voor DEEN supermarkten vijf specials uitbrengen om jou te inspireren en te helpen met het maken van méér gezonde keuzes. Het roer hoeft echt niet in één keer helemaal om. Sterker nog, als je opeens helemaal anders gaat eten is de kans groot dat je binnen een maand weer als vanouds eet. Wanneer je alle vijf de specials hebt verzameld, weet je precies wat een gezond eetpatroon inhoudt!

Brochure 2 staat volledig in het teken van groente

Laten we maar direct met de deur in huis vallen: bijna alle Nederlanders eten te weinig groenten. Helaas haalt op dit moment slechts 2-3% van alle volwassenen de aanbeveling van minimaal 250 gram groente per dag.

De rest eet gemiddeld minder dan de helft van deze aanbeveling. Dat is jammer, want het zijn dé producten die voor de gezondheid doen wat veel andere producten, hypes en dieten beweren.

Uit studies blijkt dat mensen die (ruim) voldoende groenten eten een lagere bloeddruk en een lager risico op hart- en vaatziekten, beroerte, diabetes, darm- en longkanker hebben. Met een laag risico op deze ziektes is de kans groter dat je in goede gezondheid oud wordt.

Je kunt hier de tweede brochure lezen

Deel dit artikel

Cookie instellingen

Deze website maakt gebruik van cookies.

Voor meer informatie over het cookiegebruik en het verwerken van gegevens, bekijk ons privacy- en cookiebeleid.