header-bewust-lekker-0-0

Start met groente

#GROENTE

Het binnenkrijgen van de aanbevolen 250 gram groente per dag is niet altijd even makkelijk. Op sommige dagen zal dit beter lukken dan op anderen. Om alles tijdens het avondeten te nuttigen is met sommige producten echt wel een uitdaging. Gelukkig zijn er naast dit eetmoment genoeg andere maaltijden waarin je extra groenten kunt verwerken.

In onze eerdere blogs hebben we je tips gegeven over het toevoegen van groente aan je ontbijt, lunch en als tussendoortje. Bijvoorbeeld door je brood in te ruilen voor een lekkere gevulde salade, je boterham/cracker te beleggen met plakjes tomaat of komkommer & tussendoor te snacken met komkommer, wortel, radijs of reepjes paprika.

Naast deze extra groentemomenten blijft het avondeten uitermate geschikt om die 250 gram rond te maken. De avondmaaltijd wordt door een hoop mensen vaak om het vlees heen gebouwd. Eerst kiest men de vleessoort, daarna of er aardappelen, rijst of pasta bij komt en dan als laatste welke groente hier nog lekker bij is. Maar draai dit eens om en begin bij het samenstellen van je maaltijd eens met groente als basis. Hier valt veel in te variƫren, bijvoorbeeld met deze recepten;

blog-beeld-620x310px

Groenteburgers

In het vegetarische schap vinden we steeds meer producten waar extra groente in verwerkt zijn. Zo hebben we sinds kort DEEN vega burgers in het assortiment, welke gemaakt zijn op basis van groenten. Deze zijn verkrijgbaar in de varianten bloemkool, knolselderij, broccoli & mais. De laatste 2 varianten worden ook in mini burgertjes verkocht, en deze zijn bijvoorbeeld ook zeer geschikt als snack tussendoor of bij de borrel. De burgers zijn ook de perfecte manier om kinderen extra groente te laten eten. (Broodjes) hamburger vindt bijna iedereen wel lekker, dus vervang het vlees eens voor de groente-variant.

Een andere manier om meer groenten binnen te krijgen, is het vervangen van koolhydraten door groenten. Lees in onze eerdere blog over koolhydraatvervangers en tips om deze in je eetpatroon toe te voegen.

Er zijn dus gelukkig meer manieren om aan je dagelijkse portie groente te komen!

Deel dit artikel

Cookie instellingen

Deze website maakt gebruik van cookies.

Voor meer informatie over het cookiegebruik en het verwerken van gegevens, bekijk ons privacy- en cookiebeleid.