Veel gestelde vragen

Het coronavirus leidt tot veel vragen, ook bij ons. Zowel in de winkels als bij de klantenservice is het extra druk . Natuurlijk proberen wij alle vragen zo goed mogelijk te beantwoorden.

Wat doet DEEN om de gezondheid van medewerkers en klanten te waarborgen?

We vinden de gezondheid van onze medewerkers en klanten heel erg belangrijk en hebben daarom verschillende maatregelen genomen:

  • Iedere winkel mag een beperkt aantal klanten naar binnen laten, deze klanten dienen gebruik te maken van een winkelwagen. Het aantal is per winkel verschillend. We willen je vragen om de winkelwagen z.s.m. weer beschikbaar te maken voor de volgende klant. 
  • Wij vragen onze klanten en medewerkers om niet naar de winkel te komen wanneer zij ziek zijn.
  • Wij willen iedereen, met pijn in ons hart, vragen om bezoek aan onze winkel niet meer te zien als een (gezins) uitje om gezellig boodschappen te doen. Wij willen iedereen vragen om zoveel mogelijk ALLEEN boodschappen te doen. Laat gezinsleden thuis als dat kan. 
  • Wij vragen iedereen altijd 1,5 meter afstand te houden! Dit kunnen wij niet voldoende benadrukken.
  • Deze week zullen er in alle winkels, voor alle medewerkers op de vloer, hesjes geleverd worden met op de rug de vraag of de klant 1,5 meter afstand wil houden.
  • Er worden plastic schermen tussen de kassamedewerker en onze klanten geplaatst.
  • De medewerkers bij de zelfscankassa's krijgen een beschermend masker op.
  • Wij vragen iedereen zoveel mogelijk met de pin te betalen en, indien het echt niet anders kan, bij contact geld nooit handcontact te maken
  • Overal in het filiaal staan pompjes met desinfecterende handgel zodat de medewerkers daar altijd gebruik van kunnen maken.
  • De winkelwagens en -mandjes worden, evenals andere oppervlakten waar veel handen komen, regelmatig schoongemaakt met desinfecterende schoonmaakmiddelen.
  • |n alle winkels staat desinfectiemiddel en torkrol klaar zodat je ook zelf je winkelwagen- of mandje schoon kunt maken indien gewenst. 
  • Alle pindakaasmachines zijn tijdelijk buiten werking.
  • Alle verse broodjes worden per 2 verpakt. Wil je een ander aantal? Vraag het dan even aan een medewerker.

We volgen hiermee de richtlijnen van het CBL.

Waarom dragen de medewerkers geen handschoentjes?

Het desinfecteren van de handen met handgel is effectiever dan het dragen van handschoentjes. De handschoentjes zouden namelijk na iedere transactie gewisseld moeten worden. Desinfecteren is veiliger voor de medewerker én de klant.

Zijn alle winkels nog gewoon geopend?

Ja, alle winkels zijn iedere maandag t/m zaterdag vanaf 07:00 uur ’s morgens geopend. Op zondag gaan alle winkels om 09:00 uur open, behalve de winkels die op zondag gesloten zijn of al om 08:00 uur open gaan. Bekijk hier de openingstijden >

Waarom volgen wij de actie van andere supermarkten (in het buitenland) niet om een ‘ouderen uur’ te beginnen waarbij ouderen en andere mensen die slecht ter been zijn in alle rust hun boodschappen kunnen doen?

Op dit moment is de rust weer redelijk terug gekeerd en omdat de winkels de gehele dag open zijn denken wij dat het voor nu nog niet nodig is. We adviseren de ouderen en mensen die slechter ter been zijn om op de rustige momenten te komen winkelen. Dit is in onze winkels tussen 07:00-08:00 uur, 15:00-17:00 uur en na 18:00 uur. Mocht de situatie veranderen dan kijken wij hier natuurlijk opnieuw naar.

Is er voldoende voorraad in de winkels?

Het kan voorkomen dat je tegen lege schappen aanloopt. Onze distributiecentra hebben echter ruim voldoende voorraad en onze medewerkers doen hun uiterste best om de schappen zo snel mogelijk aan te vullen.

Stellen jullie een maximum in voor het aantal te kopen artikelen?

Nee, op dit moment lijkt het er op dat iedereen alle producten die hij of zij wil hebben kan kopen.

Hoe kan het dat ik voor 7:00 uur 's morgens en in de avond vrachtwagens van DEEN zie rijden?

De rijtijdenwet is versoepeld om er voor te zorgen dat alle winkels voldoende voorraad hebben. Het kan dus zijn dat wij eerder of later komen bevoorraden dan je van ons gewend bent.

Webwinkel

Kan ik online nog boodschappen doen?

Ja, maar wij hebben slechts een beperkt aantal bezorg mogelijkheden. In de stap levering kun je zien welke data dit zijn. Geplaatste bestellingen kunnen wij niet vervroegen.

Kan ik nog wel bloemen bestellen?

Ja, vooralsnog bezorgen wij onze boeketten gewoon thuis in heel Nederland.

Doet DEEN aan contactloos bezorgen?

Ja, de boodschappen zullen voor de deur geplaatst worden en de bezorger zal afstand houden.

We vragen jullie begrip voor de situatie. We doen er alles aan om iedereen zo goed mogelijk van dienst te zijn.

Coronavirus COVID-19

In onderstaande video van viroloog Ab Osterhaus wordt heel duidelijk het antwoord gegeven op 10 veel gestelde vragen over corona in de supermarkt. Bekijk de video en deel deze ook met je familie en vrienden. Echt de moeite waard want e.e.a. wordt duidelijk uitgelegd.

Doneer een mondkapje.nl

In spannende tijden staan er altijd helden op. We kennen ze: de helden van het ziekenhuis. De mensen in het wit, groen en blauw die de klok rond strijden tegen het virus. De mensen die mensen redden. Daar hebben ze onze hulp hard bij nodig. Jouw hulp! Doneer daarom jouw statiegeldbon t/m zaterdag 4 april voor onze helden in de zorg! En doe samen met ons mee met Doneer een mondkapje.nl. Wij verdubbelen het bedrag dat wordt ingezameld.

Download Whapp en help elkaar

Dit is een tijd waarin we extra goed voor elkaar willen zorgen. Wij steunen initiatieven die hieraan bijdragen en die mensen met elkaar in verbinding brengen. Zoek je iemand om boodschappen te doen? Of wil je weten wat mensen in de buurt nodig hebben zodat je kunt helpen? De app Whapp helpt je hierbij en zoekt een match voor jouw. Met Whapp weet je elkaar gemakkelijk te vinden. Meer info? Kijk dan op de site van Omring >.

Cookie instellingen

Deze website maakt gebruik van cookies.

Voor meer informatie over het cookiegebruik en het verwerken van gegevens, bekijk ons privacy- en cookiebeleid.