header-pers-2020

Reactie op storten aardappels

Hoorn 15 mei 2020 - Vanmiddag heeft een constructief gesprek plaatsgevonden tussen alle betrokkenen, te weten aardappelteler Astrid Francis en de heer Baltus van Agractie en directie DEEN. Omdat DEEN de samenwerking met lokale telers heel belangrijk vindt, is gezamenlijk een oplossing bedacht waarbij Astrid Francis geholpen wordt van haar aardappels af te komen.

De aanleiding hiervoor was dat DEEN gisteren aan het einde van de dag verrast werd door aardappelteler Astrid Francis, die een lading aardappels bij het hoofdkantoor van DEEN loste. Zij was ge├»nformeerd dat DEEN de aardappels niet meer inkocht, omdat het seizoen voorbij is. Echter zij heeft nog 120.000 kilo aardappels in haar schuur liggen.

Normaal verkoopt DEEN ongeveer 500 kilo Valery aardappels per week. Door een extra actie die woensdag 20 mei van start gaat, hoopt DEEN een groter volume te verkopen en hiermee de voorraad van Astrid Francis flink te verminderen. In alle winkels van DEEN wordt een kuubkist geplaatst met de BeemsterValery aardappel. Zo kunnen DEEN en haar klanten aardappelteler Astrid Francis helpen haar schuur leeg te maken.

DEEN koopt graag en bij voorkeur in bij lokale telers. De vele borden in de weilanden in het marktgebied van DEEN zijn daar het bewijs van. Wij zijn hier juist trots op. Met elkaar is afgesproken hier in de toekomst samen nog scherper op te zijn en eerder de dialoog te zoeken.