Beste praktijkopleider

Anna Paulowna, 8 juli 2019 - Sebastiaan van Duist, supermarktmanager bij DEEN Anna Paulowna is de beste praktijkopleider voor MBO-studenten van de provincie Noord-Holland in de sector Handel. De Stichting Beroepsonderwijs Bedrijfsleven (SBB) maakte dat 4 juli bekend.

MBO-studenten volgen het praktijkgedeelte van hun opleiding bij een door SBB erkend leerbedrijf. Erkende leerbedrijven zijn een schoolvoorbeeld voor de branche. Door studenten te helpen opleiden, leveren zijn een belangrijke bijdrage aan de toekomst van het vakmanschap.

Donderdag 4 juli jl. maakte de Stichting Beroepsonderwijs Bedrijfsleven (SBB) bekend dat Sebastiaan van Duist, supermarktmanager bij DEEN Anna Paulowna, de beste Praktijkopleider is van Noord-Holland, categorie Handel. We zijn heel trots op Sebastiaan en deze erkenning! Sebastiaan van Duist is blij met zijn benoeming. Hij weet de sterke opleidingsvisie van DEEN goed over te dragen en met passie uit te voeren. “Het is mooi om enthousiaste mensen de fijne kneepjes van het werken in de supermarkt bij te brengen”, aldus Sebastiaan.

Maandag 18 november organiseren de MBO Raad en SBB de ‘Dag van het MBO’. Dan kiest een jury de beste mbo-student van Nederland. Op dat evenement worden ook de overallwinnaars van de verkiezing beste leerbedrijf en beste praktijkopleider bekendgemaakt. Zij mogen zich een jaar lang beste leerbedrijf of beste praktijkopleider noemen. Met de verkiezing van het beste leerbedrijf en de beste praktijkopleider van Nederland vragen het ministerie van OCW en SBB aandacht voor de 250.000 erkende leerbedrijven en ruim 300.000 praktijkopleiders voor mbo-studenten. Met stageplekken en leerbanen nemen zij gemiddeld de helft van de opleidingstijd van de 500.000 mbo-studenten voor hun rekening.

Het overzicht van alle winnaars kun je vinden op de website van SBB.