Opleidingshuis DEEN biedt Praktijkschoolleerlingen mooie kansen!

Hoorn - 5 september 2018 - Bij DEEN is het opleiden en ontwikkelen van talenten een kernwaarde. Al meer dan 10 jaar biedt DEEN interne mbo- en hbo-opleidingen aan. Het komende jaar zijn er maar liefst elf mbo-groepen en twee hbo-groepen die binnen het opleidingshuis van DEEN een landelijk erkend diploma kunnen behalen. Op deze manier zorgen we voor goed opgeleid personeel dat het werk met passie uitvoert en klaarstaat voor de klanten. Hier is DEEN trots op!

Nieuwe mbo2 groep

Uniek is dit jaar de speciale groep met oud-praktijkschoolleerlingen uit West-Friesland en Purmerend. De samenwerking met de Praktijkscholen functioneert al jaren uitstekend. Begin dit jaar heeft dit ertoe geleid dat de stagelopers die hun entreediploma Handel bij DEEN hebben behaald, door kunnen met de opleiding tot Verkoper op mbo2. Deze opleiding volgen ze binnen het opleidingshuis van DEEN en zullen daarbij werken en leren in één van de winkels van DEEN. Deze combinatie zorgt voor een praktische opleiding, waarbij de student centraal staat.

Regionaal initiatief

Dit regionale project komt tot stand door de samenwerking met WerkSaam West-Friesland en de Praktijkscholen. De student krijgt een werkplek in één van de winkels en wordt intensief begeleid door de praktijkopleider in de winkel, de begeleider vanuit school en de docent. Met als doel de grote diploma-uitreiking die DEEN ieder jaar in september organiseert, waar de studenten hun mbo2-diploma mogen ophalen. Een prachtig voorbeeld van regionale samenwerking rond jongeren in een kwetsbare positie.

Beste leerbedrijf

DEEN is door het SBB (Samenwerkingsorganisatie Beroepsonderwijs en Bedrijfsleven) uitgeroepen als Beste leerbedrijf van Noord-Holland én heeft de beste Praktijkopleider van Noord-Holland. Een mooie erkenning van alle activiteiten die plaatsvinden om medewerkers verder te laten ontwikkelen en carrière te kunnen laten maken bij DEEN Supermarkten.