Donatie voor Stichting Dierenlot

Klanten van DEEN sparen bijna 30 duizend euro voor stichting DierenLot

Amsterdam, 4 april 2019 - De opbrengst van de verkoop van de pluche honden en katten bij DEEN is bekend. Op donderdag 4 april overhandigde directeur Joost Deen een mooie cheque aan Stichting DierenLot in DEEN IJburg aan de bekende dierenarts en ambassadeur Piet Hellemans. Dit is de opbrengst van de verkoop van pluche knuffeldieren in februari tijdens de succesvolle Knuffeldieren campagne van DEEN.

Het geld wordt lokaal besteed. “Wat een prachtig bedrag! Hiermee kunnen we hulpaanvragen van verschillende dierenhulporganisaties uit de regio van DEEN supermarkten ondersteunen. Dit geld zal bijvoorbeeld besteed worden aan de renovatie van nieuwe hokken. We zijn hier heel blij mee!” aldus Hans Wijnhoff van Stichting DierenLot. Per verkochte pluche werd automatisch € 0,50 aan Stichting DierenLot gedoneerd.

Stichting DierenLot

Nog te veel dieren in Nederland leiden een buitengewoon beroerd bestaan. Ze worden opgesloten in veel te kleine hokken, soms ernstig mishandeld, op straat gezet of gewoon maar aan hun lot overgelaten. Stichting DierenLot komt op voor gezelschapsdieren, zwerfdieren en dieren in de Nederlandse natuur en steunt met name lokale- en regionale dierenasiels, specifieke opvangcentra of dierenambulanceorganisaties. Deze dierenhulporganisaties hebben veelal financiële steun nodig voor voer, medicijnen, dierenartskosten, het uitvoeren van verbouwingen, aanschaf van materieel of hulpmaterialen.

De opbrengst van deze pluche knuffeldieren actie komt zo nodig ten goede aan de onderstaande organisaties, aangesloten bij Stichting Dierenlot, nabij DEEN winkels.

Op de foto v.l.n.r.: Hans Wijnhoff, Joost Deen, Piet Hellemans, hond Gijs, Edzard Valk (Supermarktmanager DEEN IJburg)